تعرفه مصوب خدمات الکترونیک قضایی در سال ۱۴۰۳ طبق اعلام مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه به صورت زیر میباشد:
عنوان خدمت | تعرفه(ریال) |
تنظیم اظهارنامه | ۶۳۰.۰۰۰ |
تنظیم شکوائیه/ اعلام جرم/ درخواست/ دادخواست بدوی و اعتراضی | ۷۷۰.۰۰۰ |
تنظیم واخواست استاد تجاری | ۵۰۰.۰۰۰ |
ثبت قرارداد و اعطای وکالت | ۵۰۰.۰۰۰ |
تنظیم و ثبت لایحه/اعلام نظریه کارشناسی | ۶۳۰.۰۰۰ |
ثبت اطلاعات و ارائه شناسه قضایی | ۳۳۵.۰۰۰ |
افزودن اطلاعات افراد ذی سمت پرونده و اظهار نامه، وکیل، نماینده (هر نفر) | ۷۰.۰۰۰ |
افزودن پیوست (هر صفحه) | ۷۰.۰۰۰ |
تایپ هر صفحه | براساس تعرفه اعلامی از نهادهای متولی |
پرداخت الکترونیکی درآمدهای عمومی و اختصاصی و سپرده های فضایی | ۷۵.۰۰۰ |
چاپ و تحویل هر برگ اوراق قضایی | براساس تعرفه اعلامی از نهادهای متولی |
پیگیری اظهار نامه، شکوائیه، دادخواست | ۷۵.۰۰۰ |
اطلاع رسانی وضعیت پرونده | ۷۵.۰۰۰ |
ویرایش اطلاعات در سامانه ثنا | ۱۴۵.۰۰۰ |
ورود به صفحه شخصی در سامانه ابلاغ و رویت آن | ۷۵.۰۰۰ |
تحویل رمز حساب کاربری | ۵۵.۰۰۰ |
تقاضای گواهی عدم سوء پیشینه | ۱۱۵.۰۰۰ |
دریافت هزینه تمدید پروانه و کلا/کارشناسان/ مترجمین | ۷۵.۰۰۰ |
اطلاع رسانی فرآیند دادرسی از طریق پیامک برای هر فرد | براساس تعرفه اعلامی از نهادهای متولی |
دریافت نوبت مراجعه به واحدهای قضایی | ۴۲.۰۰۰ |
شرکت در جلسه تحقیق و رسیدگی الکترونیک | ۱۵۰.۰۰۰ |
تکمیل فرایند احراز هویت | ۷۷.۰۰۰ |
درخواست گواهی پیشینه محکومیت های مالی | ۱۱۹.۰۰۰ |
ملاقات از راه دور خانواده زندانیان | ۱۵۰.۰۰۰ |
ارائه خدمات سیار | معادل سه برابر خدمت ارائه شده |
تنظیم استشهادیه الکترونیک | ۴۴۵.۰۰۰ |
ارائه خدمات مشورتی جهت طرح و پیگیری امور قضائی (حداکثر ۱۵دقیقه) | ۹۸۰.۰۰۰ |
خدمات خود کاربری | معادل ۲۰ درصد خدمت ارائه شده |
ثبت اطلاعات و محاسبه ارزش منطقه ای | ۲۶۰.۰۰۰ |
خدمات غیر حضوری دفاتر | معادل ۵۰ درصد تعرفه خدمات حضوری |
ثبت درخواست داوری | ۵۵۰.۰۰۰ |
ثبت تقسیم سهم الارث سهام عدالت | ۹۵۰.۰۰۰ |
خدمات شبه قضایی | مطابق تعرفه اعلامی نهادهای متقاضی |
برون سپاری اجرای احکام مدنی به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی (تنظیم و ثبت اوراق قضایی از قبیل اجرائیه، مکاتبه قضایی، استعلامات و…) | ۶۳۰.۰۰۰ |
تکمیل فرایند ثبت اطلاعات و ارائه شناسه قضایی | ۱۰۰.۰۰۰ |
درخواست عفو، تخفیف و تبدیل مجازات | ۷۷۰.۰۰۰ |
داد خواست ورود ثالث/ جلب ثالث/ اعاده دادرسی/ تقابل شورای حل اختلاف | ۷۷۰.۰۰۰ |
ثبت دعاوی مراجع اختصاصی اداری و شبه قضایی | ۷۷۰.۰۰۰ |
ثبت اعتراض به آراء دادسرا، تجدید نظر خواهی و اعاده دادرسی از آرای دادگاههای نظامی | ۷۷۰.۰۰۰ |
صدور گواهی انحصار وراثت | ۷۷۰.۰۰۰ |
ثبت مفقودی (چک، اشخاص، اشیاء، مدارک و اموال منقول) | ۷۷۰.۰۰۰ |
دریافت گواهی فوت از سازمان پزشکی قانونی | ۱۵۰.۰۰۰ |
درخواست اعتبار سنجی افراد | ۱۵۰.۰۰۰ |
اماده سازی پیش نویس دادخواست/ شکوائیه/ اعلام جرم/ درخواست | ۱.۵۰۰.۰۰۰ |
تقاضای وثیقه گذار و کفیل | ۶۳۰.۰۰۰ |
موضوع مرتبط: دفاتر خدمات قضایی مشهد
معافیت ایثارگران از پرداخت تعرفه خدمات الکترونیک قضایی
بر اساس تفاهمنامهی یک ساله بنیاد شهید و امور ایثارگران با دفاتر خدمات الکترونیک قضایی، ایثارگران از پرداخت هزینه های خدمات قضایی معاف هستند و می توانند به صورت حضوری یا غیر حضوری (با تماس با 1470 برای کسانی که مشکل جسمی دارند) از این خدمات بهره مند شوند. بنیاد شهید موظف است اطلاعات ایثارگران را از طریق وب سرویس یا معرفی نامه در اختیار دفاتر خدمات قرار دهد تا این خدمات به طور رایگان با ارائه کارت ایثارگری یا معرفی نامه ارائه شود.
متن کامل این اطلاعیه به شرح زیر است:
مدیران محترم دفاتر خدمات الکترونیک قضایی سراسر کشور
سلام علیکم
احتراما نظر به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) در خصوص خدمت رسانی به خانواده معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران و در راستای اجرای مفاد مواد ۲ و ۵۸ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران و با عنایت به اقدام این کانون، تفاهم نامه همکاری فیمابین کانون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی و بنیاد شهید و امور ایثارگران مبنی بر معافیت از پرداخت تعرفه خدمات الکترونیک قضایی منعقد گردید. بدیهی است کلیه مدیران محترم شایسته است جهت تکریم خانواده شاهد جانبازان و ایثارگران طبق تفاهم نامه عمل نمایند.
+ نکات جهت اطلاع و بهره برداری:
- مشمولین این تفاهم نامه خانواده شاهد؛ جانبازان بیست و پنج درصد (۲۵%) و بالاتر و آزادگان می باشند.
- ارائه خدمات از دو طریق حضوری و غیر حضوری (خدمات سیار) صورت می پذیرد.
- حتی الامکان جهت تکریم مشمولین فوق باجه ای تخصیص داده شود.
- لیست مشمولین از طریق سایت splus.kdkedev.ir قابل استعلام می باشد ورود از طریق شماره همراه مدیر امکان پذیر است.
- فیلم آموزشی در گروه مجازی مدیران دفاتر در پیام رسان بله توسط کانون ارسال خواهد شد.
هزینه خدمات ارائه شده به مشمولین فوق از طریق این کانون به روش مواسات به مدیران محترم در اسرع وقت پرداخت خواهد شد.
لازم به ذکر است لیست اسامی از طریق بنیاد شهید و امور ایثارگران در اختیار کانون قرار گرفته لذا در صورت عدم استعلام، متقاضی را به دفاتر بنیاد شهید و امور ایثارگران شهر یا شهرستان خود راهنمایی فرمایید.
+ نکات جهت دریافت تعرفه خدمات ارائه شده:
- تکمیل اطلاعات بانکی در سامانه سجاد کانون جهت واریز مبلغ تعرفه
- تکمیل و ارسال فرم اکسل پیوست
- پیوست مدارک ذیل
- تصویر کارت شناسایی متقاضی
- تصویر برگ استعلام از سایت مذکور
- تصویر پیشنویس اولیه ثبت شده
- تصویر نهایی پرونده ارسال شده با تاریخ تقدیم
جهت کسب اطلاعات بیشتر مدیران محترم میتوانند با شماره تلفن ۰۲۱۹۱۰۹۳۰۴۷ شماره ۴ سایر سامانه ها تماس حاصل نمایید.
شایان ذکر است مدیران محترم می توانند حداقل با دوره پانزده روز، آمار خدمات رایگان ارائه شده را به همراه مدارک فوق از طریق اتوماسیون به این کانون اعلام نمایند.
نیاز به مشاوره حقوقی دارید؟ برای یافتن بهترین وکیل در مشهد، همین حالا با ما تماس بگیرید یا از طریق صفحه وکیل خانم در مشهد با گروه حقوقی احسان حسینی آشنا شوید.