خانواده

عدم تمکین زن

همین که نکاح به طور صحت واقع شد، روابط زوجیت بین طرفین موجود و حقوق و تکالیف زوجین در مقابل همدیگر برقرار می‌شود.

انواع تمکین شامل عام و خاص است و زن در صورت عدم تمکین زوجه از زوج، زن ناشزه محسوب می شود.

+ پرسش:  زوجه از تاریخ ۳/۳۰ از منزل بیرون رفته، بنده بعد از ۲ روز اظهارنامه بابت تمکین زدم، ایشون هم در جواب اظهارنامه بنده، اظهارنامه فرستادن بابت عدم امنیت جانی از منزل خارج شدند. بعدش هم دادخواست عدم تمکین زدم اما هنوز وقت رسیدگی به پرونده نرسیده. امروز دادگاه رسیدگی به پرونده نفقه داشتیم در شورای حل اختلاف، اعلام کردند تا زمانی که دادگاه تمکین مشخص نشود به زوجه نفقه تعلق می‌گیرد. مگر این نیست که خود زوجه در اظهارنامه به تمکین نکردن اقرار کردن، پس چه نفقه‌ای آخه؟ آیا نفقه این ۴۵ روز به زوجه تعلق می‌گیرد؟


– پاسخ: 0

+ پرسش: می‌خواستم بپرسم همسر من ناشزه است، یعنی حکم نشوزش رو گرفتم و حاضر به برگشت به منزل نشده، الان داره از من مهریه می‌گیره به صورت اقساطی. من حکم ازدواج مجدد گرفتم، با توجه به اینکه خانمم سه ساله رفته، من اگر ازدواج مجدد کنم، ایشون بگه می‌خوام برگردم، من باید برای ایشون منزل جدا از این منزلی که الان خانم جدیدم در اون زندگی می‌کنه و قبلا معرفی کردم برای تمکین ایشون تهیه کنم یا ایشون وظیفه داره به همون خونه برگرده و با من زندگی کنه؟


– پاسخ: در صورت اعلام بازگشت به زندگی باید منزل جداگانه و اثاث زندکی تهیه نمایید.

+ پرسش: همسر بنده دادخواست عدم تمکین داده و امروز کارشناس دادگاه برای تائید خونه تشریف آوردن و اثاث خونه مورد تایید نبود، با این وجود کارشناس۲۴ساعت فرصت تکمیل کردن اثاث به زوج داد و گفت که از تکمیل خونه و فاکتور اثاثیه براش عکس بفرسته تا تائید کنه. آیا کارشناس همچین حقی دارد؟


– پاسخ:  بله این امکان وجود دارد.

+ پرسش: پنج سال پیش برای تمکین به منزل همسرم مراجعه کردم که با برنامه ریزی قبلی خانوادشون منجر به درگیری و کتک کاری شد، مامور کلانتری صورتجلسه کرد و من شکایت کردم، اسامی همه خانواده که حضور داشتن هم بردم، همینطور پزشکی قانونی رفتم، قبلش هم با پیامک تهدید و تهمت داشتن که ضمیمه پرونده کردم ولی شاهد حضوری برای درگیری نداشتم چون خانوادشون تا مامور کلانتری بیاد رفتن. یک‌بار حضوری منو خواستن و دیگه هرچی پیگیری کردم گفتن منتظر ابلاغ بمون تا اینکه من تونستم با ثابت کردن ازدواج ایشون طلاق بگیرم و الان برام ابلاغ اومده که برای جلسه رسیدگی دوطرفه وقت معین شده. بعد از پنج سال متوجه شدم که کیفرخواست هم صادر شده.

اگر اون جلسه رو نرم مشکلی برام پیش میاد؟ می‌تونن اعاده حیثیت کنند؟ من از خانوادشون هم اسم بردم ولی شاهدی نداشتم.مایل به ادامه رسیدگی هم نیستم، میخوام ببینم اگر نرم و یا رضایت ارسال کنم مشکلی پیش نمیاد؟


– پاسخ: 0

اگر به مشاوره حقوقی تلفنی فوری نیاز دارید بر روی "مشاوره با وکیل" کلیک نمایید.

مشاوره با وکیل

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا