حقوقی

استعلام کد رهگیری مبایعه نامه املاک

برای استعلام کد رهگیری مبایعه نامه باید به سایت iranamlaak.ir مراجعه نموده و سپس با وارد کردن کدملی و کد رهگیری اطلاعات قرارداد شما نمایش داده می‌شود.

ورود به سامانه استعلام کد رهگیری

 

مشاوره حقوقی

+ پرسش:  یک مبایعه‌نامه کدرهگیری‌دار در سال ۹۹ در املاک نوشتیم که فروشنده و خریدار و دو شاهد امضا کردن و املاک مهر و امضا کرد. حالا وقتی سامانه املاک را رهگیری می‌کنم، تاریخ صدور کدرهگیری در سامانه املاک با مبایعه‌نامه ما متفاوت است. آیا این مورد برای ما مشکل‌ساز میشه؟ این کدرهگیری را املاک صادر کرده.


– پاسخ: مبایعه نامه صحیح است و مشکلی ندارد. معمولا بین نوشتن مبایعه نامه و تاریخ صدور آن چند روزی فاصله پیش می‌آید و چند روز تفاوت دارد مشکلی ایجاد نخواهد کرد چون بیع از تاریخ مبایعه نامه واقع شده است.

+ پرسش: بنده ملکی را ۸ سال قبل خریدم و مبایعه‌نامه نوشتیم. در مبایعه‌نامه فروشنده قید کرده که خریدار هیچ دینی بر گردن فروشنده مبنی بر ثمن معامله ندارد و ثمن تماما پرداخت شده (ثمن طلا بوده است اما در مبایعه‌نامه قید شده مبلغ ۹۰ میلیون تومان)و چند روز پیش با گرفتن وکالتنامه از ایشان سند رسمی به نام خودم گرفتم، اما حالا اعلام کرده که مبایعه‌نامه صوری بوده و ثمنی پرداخت نکرده‌ام؛ آیا ایشان می‌تواند ادعای فاسد بودن اقرار یا هر بهانه دیگری را کند؟ اگر قاضی بهانه ایشان را قبول کند، باید ثمن به نرخ روز پرداخت شود؟ لازم به ذکر است مبایعه‌نامه شاهد ندارد. م


– پاسخ: 0

+ پرسش: پدر بنده در سال ۶۵ یک قطعه زمین در ابعاد ۵۰۰ متر از برادرشان خریداری می‌کنند و دو تا چک هم می‌گیرن و یک قولنامه که در آن ابعاد و حدود زمین و پلاک ثبتی که به نام عموی بنده بوده و مالک می‌باشد رو باهم امضا می‌کنند. بعد از مراجعه پدرم به زمین متوجه میشه که برادرشان زمین رو به شخص ثالثی فروخته و خانه ساخته به صورت قولنامه و بحث و دعوا میشه و با وساطت پدربزرگم پدرم در این ۴۰ سال دیگه صحبتی نمی‌کنند. حالا به دلایلی عموم کلاهبرداری کرده از پدرم (در ارثیه مادربزرگم) و پدرم دنبال حقوق خودش هستش. با توجه به اینکه عموی بنده پول زمین رو به صورت دو فقره چک دریافت کرده و در قولنامه هم نوشته شده و هیچگونه فسخ نامه و یا گذشت یا برگشت پول چک‌ها انجام نشده و اصل مدارک هم در اختیار ماست. آیا می‌توانیم برای حقوق خود اقدام کنیم؟ آیا باتوجه به مالکیت ثبتی عموی بنده در سال ۶۵ که گواهی ثبتی اداره ثبت هم هستش می‌توان شکایت کرد؟ آیا می‌توان قولنامه را اثبات کرد؟ آیا باید از شخص سوم که علم داشته زمین از پدر منه و قولنامه داره و خانه ساخته هم باید شکایت کرد؟


– پاسخ: 0

اگر به مشاوره حقوقی تلفنی فوری نیاز دارید بر روی "مشاوره با وکیل" کلیک نمایید.

مشاوره با وکیل

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

  1. سلام سال 77 یک نفر یک مبایعه‌نامه از عموی بنده که امضا عموم پای برگه هست. الان اگر بخواهیم صحت امضا رو از طریق قانونی پیگیری کنیم، باید چگونه و چه دادخواستی بدیم که نیاز نباشه طرف مقابل دادگاهی بشه؟ فقط ما می‌خواهیم بدونیم امضا اصل است یا نه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا