خانواده

طلاق از طرف مرد ⚡️ از زمان تا مراحل طلاق از طرف زوج

طلاق از طرف مرد دارای شرایطی می‌باشد که در صورت رعایت نکردن آن‌ها می‌تواند باعث طولانی شدن زمان طلاق یا از دست دادن اموال او باشد. در ادامه سوالاتی که ممکن است در طلاق یک طرفه از طرف مرد برای شما پیش بیاید توسط گروه وکلای احسان حسینی پاسخ داده شده است.

طلاق از طرف مرد چقدر طول میکشد؟

مراحل طلاق یک طرفه چه از طرف زوج باشد یا زوجه کمی طولانی می‌باشد. مثلا ممکن است از زمانی که دادخواست طلاق داده باشید، تا وقت رسیدگی ۲ تا ۶ ماه زمان ببرد و وقت رسیدگی قابل تغیر نیست چون تعیین وقت با دادگاه است و جهت تسریع نمی‌توان اقدامی کرد. و تا زمان قطعیت حکم طلاق از طرف مرد ممکن است حداقل ۱ تا ۱/۵ سال طول بکشد. به همین دلیل طلاق توافقی سریع‌ترین حالت طلاق است که در صورت امکان، می‌توانید از آن طریق اقدام نمایید.

مراحل طلاق به درخواست زوج چیست؟

زوج می‌تواند هر زمان که بخواهد زوجه خویش را طلاق دهد لیکن حقوق مالی زوجه می‌بایست پرداخت گردد یا تعیین تکلیف شود.

دلایل محکمه پسند برای طلاق از طرف مرد؟

از دلایلی که در محکه برا طلاق از طرف مرد مورد تایید قرار می‌گیرد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ترک کردن زندگی به هر دلیل از سوی زن
  • بیمار یا نابارور بودن زن
  • محکومیت زن به حبس
  • اعتیاد زن
  • اثبات رابطه نامشروع زن

طلاق از طرف مرد بدون رضایت زن چگونه است؟

اگر مرد درخواست طلاق دهد و اگر زن راضی به طلاق نباشد، رضایت زوجه شرط نیست. زوج با پرداخت یا تعیین تکلیف مهریه می‌تواند طلاق دهد و نیازی به رضایت زوجه نمی‌باشد اصولا بعد از انجام تست بارداری توسط پزشکی قانونی رای طلاق صادر می‌گردد.

چگونه می‌توان زوجه را طلاق داد بدون تعلق نصف دارایی مرد به زن؟

حق طلاق با مرد است و میتوانند هر زمان جهت تقاضای طلاق اقدام نمایند لیکن حقوق مالی زوجه می‌بایست پرداخت گردد یا تعیین تکلیف شود و مستثنیات دین در تنصیف دارایی راه ندارد. اگر طلاق از ناحیه زوج باشد و بدون دلیل باشد، قانون تا نصف دارایی شما را به زوجه می‌دهد (تنصیف دارایی) مگر اینکه زوج ناشزه باشد یا درخواست طلاق از طرف زوجه یا طلاق توافقی باشد.

در صورتی که زوجه تقاضای اجرت‎المثل کارهای انجام شده در زمان زوجیت را داشته باشد، وی مستحق دریافت تا نصف اموال بدست آمده زوج در زمان زندگی مشترک نخواهد بود.

طلاق از طرف مرد - تنصیف دارایی

در صورت درخواست طلاق از طرف مرد آیا مهریه تقسیط میشود؟

علیرغم اینکه صدور گواهی عدم امکان سازش به درخواست زوج مستلزم پرداخت تمامی حقوق مالی زوجه است، اما این امر منوط به توانایی زوج در پرداخت کامل آنهاست. بنابراین طرح دادخواست اعسار و تقسیط حقوق مالی زوجه منافاتی با دعوی طلاق از طرف مرد نداشته و دادگاه ملکف به رسیدگی به هر دو است و در صورت احراز اعسار زوج، تقسیط حقوق مالی زوجه بلامانع است. پس تقسیط مهریه در فرض درخواست طلاق از طرف زوج امکان پذیر است.

همزمان می‌شود دادخواست صدور حکم‌ عدم تمکین و طلاق را داد؟

زوج برای طلاق زوجه نیازی به حکم‌عدم تمکین ندارد. لذا فقط باید حقوق مالی زوجه را پرداخت کند تا بتواند طلاق بگیرد. البته در صورت‌عدم تمکین زوجه بهتر است حکم نشوز را گرفت تا شرط تنصیف دارایی، به زوجه تعلق نگیرد.

مدارک لازم برای درخواست طلاق از طرف مرد چیست؟

  • شناسنامه
  • کارت ملی
  • عقدنامه یا رونوشت آن
  • رسید پرداخت حقوق مالی زن (در صورت پرداخت)
  • وکالتنامه (در صورت داشتن وکیل)

معایب طلاق از طرف مرد چیست؟

از معایب طلاق از طرف مرد این است که زوج باید کلیه حقوق مالی زوجه را پرداخت کند و فقط در صورت‌عدم تمکن مالی می‌تواند مهریه را تقسیط کند و همچنین در صورت رعایت شرایط دیگر که قبل‌تر گفتیم می‌تواند از تقسیم شدن کل دارای خود جلوگیری کند.

حقوق مالی زن شامل چه مواردی است؟

مهریه، نفقه، اجرت المثل و تنصیف دارایی مرد از موارد حقوق مالی زوجه می‌باشد.

 

مشاوره حقوقی

+ پرسش: خانم من الان یک ساله که ترک منزل کرده و دو تا فرزند من پیش من بودن در این یک سال. الان رفته طلاق غیابی گرفته به خاطر اعتیادی که من قبلا داشتم و حضانت فرزندانمون رو گرفته، آیا حضانت فرزندانمون رو من میتونم به او ندم؟


– پاسخ: 0

+ پرسش: طی بررسی‌های انجام شده مشخص گردیده زوجه دارای اختلالات روانی و اختلالات شخصیتی‌ بوده و خود تا حدودی از این موارد خبر داشته است و این مورد را از زوج مخفی کرده و در طول زندگی مشترک زوج از این موارد مطلع شده. آیا زوج به استناد قانون تدلیس در نکاح و عسروحرج می‌تواند دادخواست طلاق تنظیم نماید؟ آیا دارا بودن اختلال یا اختلالات شخصیتی و روانی می‌تواند مصداق جنون و دیوانگی برای زوجه اطلاق گردد؟


– پاسخ: 0

+ پرسش: دادخواست فریب در ازدواج بعد از حکم طلاق و قبل از ثبت طلاق و جاری شدن طلاق می‌توان داد و به خاطر مشکل روانی خانم بعد از ازدواج معلوم شد که مشکل داره و جهت حفظ زندگی مشترک دادخواست ندادم و بعد اصرار خانم به طلاق چاره‌ای ندارم.


– پاسخ: 0

+ پرسش: طلاق به درخواست زوج انجام شده، درخواست اعسار داده و ۳ شهادت دروغ انجام داده و یک‌سال از کارت‌های بانکی خود استفاده نکرده. اموالش رو قبلا به نام مادرش کرده، از دست من چه کاری برمیاد؟ برای من احضاریه حضور برای شهادت و بردن مدرک به دادگاه رو خواستن ولی نمی‌خوام برم چون هیچ شاهد و مدرکی ندارم. اگر نرم به حال من فرقی می‌کند؟


– پاسخ: 0

اگر به مشاوره حقوقی تلفنی فوری نیاز دارید بر روی "مشاوره با وکیل" کلیک نمایید.

مشاوره با وکیل

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا